Muzeum Romantyzmu

banner_www_ogolny.jpg

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi wystawami w Muzeum Romantyzmu, Opinogóra.

Wyszukiwarka

Koncert

 Koncert niedzielny
nr 567

10 grudnia 2017 r.

Szanowni Państwo,
zapraszamy na koncert nr 567, pt. „W krainie operetki i musicalu”, który odbędzie się 10 grudnia 2017 r., o godz. 12.00 w muzealnej Oranżerii.
Podczas koncertu wystąpią: Katarzyna Gawałkiewicz – sopran, Maciej Madaliński – tenor, Monika Polaczek-Przestrzelska – fortepian, Andrzej Krusiewicz – konferansjer.



 



 
Katarzyna Gawałkiewicz - sopran
Absolwentka Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu prof. Dariusza Niemirowicza. Po ukończeniu szkoły studiowała dwa lata w Conservatoire de Lyon we Francji, gdzie doskonaliła swoje umiejętności w klasie profesora Marcina Habeli. Jest również absolwentką Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, gdzie uzyskała tytuł magistra Nauk Pedagogicznych. Aktualnie jest dyplomantką na wydziale Wokalno-Aktorskim w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie prof. Ryszarda Cieśli. Swoją przygodę z muzyką rozpoczęła śpiewając w chórach dziecięcych. Przez trzy lata współpracowała z Chórem Centrum Myśli Jana Pawła II biorąc udział w ciekawych projektach muzycznych. Dzięki tej współpracy występowała w Filharmonii Narodowej w Warszawie, w Studio S1 im. Witolda Lutosławskiego oraz miała przyjemność pracować z Orkiestrą Polskiego Radia pod batutą Michała Dworzyńskiego. Brała udział w koncercie światowej sławy śpiewaka Andrea Bocelli. Jako solistka koncertuje w Polsce i za granicą. W Lyonie w ramach projektu Conservatoire de Lyon występowała w Chapelle de L'Hôpital de Fourvière w repertuarze barokowym.

Maciej Madaliński - tenor
Urodzony w Warszawie, student Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie dr. Krzysztofa Bednarka. Wcześniej uczeń Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Knetiga. Kształcił się u takich pedagogów jak: K. Zachwatowicz-Jasieńska, G. Ciopińska, D. Niemirowicz, A. Piass. Ma za sobą udział w wielu konkursach wokalnych takich jak np.: I Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Giulio Perottiego w Ueckermünde oraz III Konkurs Wokalny Mława – Olsztyn 2014 – II nagroda. Podczas tego konkursu miał miejsce jego debiut z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej pod batutą dyrektora Piotra Sułkowskiego. Często koncertuje oraz współorganizuje koncerty. Dwukrotnie śpiewał na koncercie noworocznym Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego (2013 i 2014 r.). W lutym 2014 r. wykonał partię Pasterza w prawykonaniu opery „Wianki” Magdaleny Białeckiej w ramach Uczniowskiego Forum Muzycznego w ZPSM nr 1 w Warszawie oraz śpiewał prawykonanie pieśni Magdaleny Białeckiej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Koncertował m. in. w Stołecznym Centrum Edukacji Kulturalnej, Staromiejskim Domu Kultury w Warszawie oraz Warszawskim Towarzystwie Muzycznym im. Stanisława Moniuszki. W kwietniu 2015 r. wykonał partię tenorową w Mszy C-dur „Koronacyjnej” Wolfganga Amadeusza Mozarta pod batutą Jerzego Swobody. Pomimo młodego wieku posiada bogaty repertuar operowo-pieśniarski od Baroku aż po współczesność. Obejmuje on utwory takich kompozytorów jak: Haendel, Gluck, Mozart, Haydn, Schubert, Schumann, Karłowicz, Moniuszko, Niewiadomski, Chopin, Strauss, Donizetti, Bellini, Verdi, Czajkowski, von Suppe i wielu innych. W repertuarze posiada arie z takich oper jak np.: Elisir d’Amore, Paride ed Elena, Die Zauberflöte, Lucio Silla, Xerxes, Ariodante.

Monika Polaczek Przestrzelska – fortepian
absolwentka studiów pianistycznych w Akademii Muzycznej im. F.Chopina w Warszawie w klasie prof. K. Gierżoda i kameralistyki w klasie prof. M. Nosowskiej. Uczestniczyła w wielu kursach muzyki kameralnej, jako pianista, specjalizujący się w muzyce wokalnej. W latach 1996-2003 – pracowała w Akademii Muzycznej im. F.Chopina na Wydziale Wokalnym jako pianista-korepetytor. Absolwentka studiów dziennikarskich w Warsaw Journalism Center, współpracowała jako pianista i aranżer z Teatrem Narodowym, Teatrem Rampa, Teatrem Dramatycznym, Teatrem Rozmaitości, Teatrem Studio, Stowarzyszeniem Przedsięwzięć Teatralno-Medialnych. Jest wykonawcą, autorką muzyki i aranżacji do spektakli teatralnych: „Pod paryskim niebem”(reż. G.Rogowska), „Szkarłatna wyspa”(reż. P.Cieślak, muz. P.Mykietyn), „Kocham, więc jestem”(reż. E.Szawłowska) - wznowienie 2007 w Teatrze Montownia, „Wasowski dzieciom” (reż. A.Jacórzyńska), „Ballada o guziku czyli rzecz o Bertoldzie Brechcie” (reż. Aldona Jacórzyńska), „Godzina, w której nie wiedzieliśmy nic o sobie”(reż. J.Brzoza, muz. P.Mykietyn), „Biesiada staropolska”(reż. M.Szyszka), „Świąteczne bajanie” (reż. A.Jacórzyńska), „Portret młodego aktora” (reż. M.Szyszka), „Bachantki”(reż. K.Warlikowski, muz. P.Mykietyn), recital Anny Korybut-Daszkiewicz „Splendid”(reż. M.Szyszka). Pracuje jako pianista-akompaniator w PZSM im. K. Szymanowskiego w Warszawie w klasach: wokalnej i skrzypiec (nagrody na konkursach skrzypcowych dla pianisty-akompaniatora). Od 2004 r. stale współpracuje z Kursami Mistrzowskimi prof. Marii Słubickiej-Podejko i prof. Krzysztofa Podejki. Specjalizuje się w muzyce kameralnej, współpracuje z wieloma solistami instrumentalistami oraz z wokalistami. Prowadzi aktywną działalność koncertową z solistami Teatru Wielkiego; z solistami Opery Kameralnej. Od 2006 r. jest koordynatorem muzycznym w cyklu Baśni Muzycznych prof. Jerzego Wiłkomirskiego (wykonywanych m.in..w Instytucie Teatralnym).

Andrzej Krusiewicz
Absolwent filologii rosyjskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W pracy magisterskiej napisanej pod kierunkiem doc. dr hab. Bohdana Galstera poddał analizie teorię i praktykę przekładu literackiego w okresie od romantyzmu po współczesność. W Polskim Radio – od 1977 roku. Zdobył duże doświadczenie spikersko-lektorskie, realizując różne formy: reklamy, teksty informacyjne, felietony, prozę literacką, poezję. Wieloletni współautor cyklu nocnych programów poświęconych zachowaniom emocjonalnym i zjawiskom społecznym, gdzie kanwę do rozmów ze słuchaczami stanowiły sztuki teatralne. Współautor kilkudziesięciu audycji historycznych z cyklu Kronika 1939 roku. Stale współpracuje w charakterze lektora z Polskim Związkiem Niewidomych. Czyta listy dialogowe w filmach przygotowywanych do emisji i na żywo w kinach. Ma bogate doświadczenie w prowadzeniu koncertów estradowych o różnej formule: oficjalnych, okolicznościowych, typu show, poświęconych muzyce rozrywkowej i poważnej, zgodnie z zapotrzebowaniem – także dwujęzycznie (angielski).
 

opublikowano: 30.11.2017

Zobacz także:
Wirtualna Wycieczka

Zobacz jak wygląda muzeum oraz kompleks parkowy w Internecie!

Odwiedź nasze muzeum On-line