Muzeum Romantyzmu

banner_www_ogolny.jpg

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi wystawami w Muzeum Romantyzmu, Opinogóra.

Wyszukiwarka

Koncert

   Koncert niedzielny
nr 569

11 lutego 2018 r.

Szanowni Państwo,
zapraszamy na koncert nr 569, pt. „Opera na wesoło”, który odbędzie się 11 lutego 2018 r., o godz. 12.00 w muzealnej Oranżerii.
Podczas koncertu wystąpią: Bogumiła Dziel-Wawrowska (sopran), Robert Dymowski (bas-baryton), Monika Polaczek-Przestrzelska (fortepian), Anna Barańska-Wróblewska (konferansjer).

Program koncertu – spektaklu łączy muzykę różnych epok, nie ma bowiem, wbrew utartym opiniom, muzyki poważnej, rozrywkowej, trudnej, łatwej, ciężkiej czy lekkiej – jest wyłącznie muzyka dobra albo zła.
Opera Na Wesoło to znakomita propozycja na każdą okazję. W programie znalazły się przeboje operowe, musicalowe, operetkowe, popularne, w pięknych kostiumach i porywającym wykonaniu.
Podczas koncertu usłyszymy szlagiery z operowej, operetkowej, musicalowej (i nie tylko) listy przebojów, a także utwory klasyczne, aranżowane rozrywkowo i z przymrużeniem oka.







 
Bogumiła Dziel-Wawrowska - sopran
Absolwentka Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (2013) oraz Wydziału Wokalno – Aktorskiego na w/w uczelni w klasie śpiewu prof. Jadwigi Rappé (2004). Obecnie jest studentką Studiów Doktoranckich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest stypendystką MKiDN oraz laureatką wielu konkursów. W 2002 r. otrzymała II nagrodę oraz Nagrodę Publiczności na Ogólnopolskim Konkursie Młodych Muzyków im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach, w 2003 r. wyróżnienie na Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej im. Edmunda Kossowskiego w Warszawie oraz znalazła się w finale II Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Haliny Halskiej we Wrocławiu. W 2006 r. została wyróżniona na Konkursie Wokalnym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, a w 2008 r. otrzymała III nagrodę oraz Nagrodę Fundacji Czardasz za najlepsze wykonie czardasza podczas III Ogólnopolskiego Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie.
Doskonaliła swoje umiejętności wokalne na kursach mistrzowskich prowadzonych przez znakomitych pedagogów.
Na scenie zadebiutowała jeszcze w czasie studiów, wcielając się w rolę Hrabiny w Weselu Figara W. A. Mozarta. Od tego czasu regularnie występuje w spektaklach operowych i galach koncertowych w kraju i za granicą. Kreowała główne role w przedstawieniach: Cyrulik Sewilski (Rosina) G. Rossiniego, Straszny dwór (Hanna), Verbum Nobile (Zuzia) S. Moniuszki, Skrzypek na dachu (Hudel) J. Bock'a, Wesoła wdówka (Hanna Glawary) F. Lehara, Księżniczka czardasza (Stasi, Silva) E. Kalmana, Wonderful Town (Eileen) L. Bernseina. Artystka współpracowała z niemalże wszystkimi orkiestrami filharmonii w Polsce.
Współpracowała z wybitnymi dyrygentami, m. in. Łukaszem Borowiczem, Gabrielem Chmurą, Sławomirem Chrzanowskim, Manfredem di Crescenzo, Agnieszką Duczmal, Danielem Huppertem, Shlomo Mintzem, Markiem Mosiem, Marcinem Nałęcz-Niesiołowskim, Tadeuszem Wicherkiem, Tadeuszem Kozłowskim.
Występowała na wielu międzynarodowych festiwalach, m.in.: Warszawska Jesień, Muzyka w Katedrze, Festiwal Muzyki Sakralnej Gaude Mater, Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej, Letni Festiwal Pieśni i Kompozytorów Polskich, Festiwal Muzyki Dawnej, Festiwal Pasyjny Crucifixus Est..., Festival International de Musique Sion Valais, Casa dei Mezzo, Festival International de Chambre en Charente.
W sezonie 2007/2008 występowała w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie w spektaklu Epizod z życia Karola Kurpińskiego. W latach 2009-2014 była solistką Teatru Muzycznego w Łodzi. W roku 2010 odbyła trasę koncertową z Filharmonią Opolską po Szwajcarii i Francji. W 2013 r. dzięki dotacji MKiDN we współpracy z Teatrem Muzycznym w Łodzi zrealizowała swój autorski projekt zatytułowany Pan Lutosławski. Spektakl ten został uznany za najlepszy projekt skierowany do dzieci w Roku Obchodów 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego.
Wielokrotnie nagrywała dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. Jej głos zarejestrowany został na soudtrack’ach do filmów: Wojna Polsko-Ruska (2009), Skorumpowani (2008) oraz w spektaklu TVP Miłości (2004).
Od 2010 roku jest prezesem Fundacji im. Zygmunta Noskowskiego oraz dyrektorem generalnym Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej Muzyczne Przestrzenie odbywającego się co roku w Wielkopolsce.



Robert Dymowski - bas-baryton
solista Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie
Jest śpiewakiem obdarzonym dosyć rzadkim rodzajem głosu, jakim jest bas – baryton i dzięki temu zakres partii operowych, które może śpiewać jest bardzo duży. Jego kontakt ze sceną zaczął się w 1975 r. występami w Młodzieżowym Chórze Centralnego Zespołu Artystycznego ZHP pod dyrekcją Władysława Skoraczewskiego, działającym przy Teatrze Wielkim w Warszawie. Zespół ten występował w operach Musorgskiego, Bizeta, Pucciniego i Wagnera. Po ukończeniu liceum w 1978 r. rozpoczął pracę jako śpiewak w Operetce Warszawskiej. W latach 1982 – 1985 uczył się śpiewu w klasie prof. F. Rudomskiego w Państwowej Szkole Muzycznej im. J. Elsnera w Warszawie. Jest finalistą przeglądów i konkursów wokalnych w Kudowie, Krynicy-Zdroju i Wrocławiu. W 1991 r. został zaangażowany jako solista do Teatru Wielkiego w Warszawie, gdzie zadebiutował partią Banca w operze Makbet Verdiego. Na stołecznej scenie w jego repertuarze znalazły się główne partie basowe i barytonowe, między innymi w takich operach jak: Cyrulik Sewilski Rossiniego (Bartolo, Don Basilio), Salome Richarda Straussa (Jochanaan), Don Giovanni Mozarta (Leporello), Faust Gounoda (Mefisto), Carmen Bizeta (Escamillo).
Współpracował z Teatrami Operowymi we Wrocławiu, Łodzi, Bydgoszczy, Teatrem Muzycznym w Gdyni oraz niemieckim Badisches Stadtstheater w Karlsruhe.
Oprócz repertuaru operowego występował w pozycjach musicalowych. Zaśpiewał partię Tewie Mleczarza w Skrzypku na dachu w głośnej inscenizacji Jerzego Gruzy. Ważne miejsce w jego repertuarze zajmuje muzyka współczesna, a zwłaszcza dzieła Krzysztofa Pendereckiego, w którego operze Raj utracony wykonywał partię Szatana. W 1995 r. zaśpiewał główną partię w prapremierze Kolonii karnej Joanny Bruzdowicz.
Prowadzi ożywioną działalność koncertową, występuje w wykonaniach utworów oratoryjno-kantatowych (Beethoven, Bach, Moniuszko). Brał udział w wykonaniu IX Symfonii Beethovena podczas festiwalu Osterfest w Bregenz. Występował na scenach operowych Belgii, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Izraela (Festiwal Operowy w Jerozolimie), Japonii, Litwy, Luksemburga, Niemiec, Rosji (Teatr Bolszoj), Szwajcarii oraz Włoch. Na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie zaśpiewał partię Macieja w Strasznym dworze Moniuszki (2001), Montana w Otellu Verdiego (2001), Zareckiego w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego (2002), Fouquier-Tinville'a w Andrea Chénier Giordana (2005), Sierżanta w La bohème Pucciniego (2006) i Oficera w Cyruliku Sewilskim Rossiniego (2007).



Monika Polaczek-Przestrzelska – fortepian
absolwentka studiów pianistycznych w Akademii Muzycznej im. F.Chopina w Warszawie w klasie prof. K. Gierżoda i kameralistyki w klasie prof. M. Nosowskiej. Uczestniczyła w wielu kursach muzyki kameralnej, jako pianista, specjalizujący się w muzyce wokalnej. W latach 1996-2003 – pracowała w Akademii Muzycznej im. F.Chopina na Wydziale Wokalnym jako pianista-korepetytor. Absolwentka studiów dziennikarskich w Warsaw Journalism Center, współpracowała jako pianista i aranżer z Teatrem Narodowym, Teatrem Rampa, Teatrem Dramatycznym, Teatrem Rozmaitości, Teatrem Studio, Stowarzyszeniem Przedsięwzięć Teatralno – Medialnych. Jest wykonawcą, autorką muzyki i aranżacji do spektakli teatralnych: „Pod paryskim niebem”(reż. G.Rogowska), „Szkarłatna wyspa”(reż. P.Cieślak, muz. P.Mykietyn), „Kocham, więc jestem”(reż. E.Szawłowska) - wznowienie 2007 w Teatrze Montownia, „Wasowski dzieciom” (reż. A.Jacórzyńska), „Ballada o guziku czyli rzecz o Bertoldzie Brechcie” (reż. Aldona Jacórzyńska), „Godzina, w której nie wiedzieliśmy nic o sobie”(reż. J.Brzoza, muz. P.Mykietyn), „Biesiada staropolska”(reż. M.Szyszka), „Świąteczne bajanie” (reż. A.Jacórzyńska), „Portret młodego aktora” (reż. M.Szyszka), „Bachantki”(reż. K.Warlikowski, muz. P.Mykietyn), recital Anny Korybut-Daszkiewicz „Splendid”(reż. M.Szyszka). Pracuje jako pianista-akompaniator w PZSM im. K. Szymanowskiego w Warszawie w klasach: wokalnej i skrzypiec (nagrody na konkursach skrzypcowych dla pianisty-akompaniatora). Od 2004 r. stale współpracuje z Kursami Mistrzowskimi prof. Marii Słubickiej-Podejko i prof. Krzysztofa Podejki. Specjalizuje się w muzyce kameralnej, współpracuje z wieloma solistami instrumentalistami oraz z wokalistami. Prowadzi aktywną działalność koncertową z solistami Teatru Wielkiego; z solistami Opery Kameralnej. Od 2006 r. jest koordynatorem muzycznym w cyklu Baśni Muzycznych prof. Jerzego Wiłkomirskiego (wykonywanych m.in..w Instytucie Teatralnym).



Anna Barańska-Wróblewska – altowiolistka, konferansjer, dyrektor Impresariatu Artystycznego Proscenium i Białołęckiej Orkiestry Romantica. Z wykształcenia artysta – muzyk (altowiolistka), menedżer i animator kultury, pedagog (nauczyciel mianowany). Z zamiłowania - konferansjer, scenarzysta, reżyser koncertów oraz scenograf i kostiumolog. Producent koncertów i widowisk muzycznych. Absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, w klasie altówki prof. B. Sroczyńskiego, Studium Pedagogicznego oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego na Podyplomowych Studiach Menedżerskich dla twórców, artystów i animatorów kultury. Uczestniczyła w licznych międzynarodowych kursach orkiestrowych. Przez wiele lat pracowała na stanowisku prowadzącego grupę altówek w Teatrze „Roma” w Warszawie. Pracowała w Filharmonii Lubelskiej i Orkiestrze Teatru Wielkiego – Opery Narodowej. Jest związana współpracą artystyczną z wieloma Orkiestrami Symfonicznymi i Teatrami Muzycznymi w Polsce.
 

 

opublikowano: 29.01.2018

Galeria

Zobacz także:
Wirtualna Wycieczka

Zobacz jak wygląda muzeum oraz kompleks parkowy w Internecie!

Odwiedź nasze muzeum On-line